måndag 8 augusti 2016

Dusty Rose

Ni som läst en tid på bloggen har säkert märkt att jag har haft/har måleri-fnatt.
Det tycks inte gå om så lätt.

Nu när jag har målat vitt och grått så flyttade jag över till följande färg ROSA. 
Jag snurra en stund i en inredningsbutik och där fanns Vintage färger. Färgen Dusty rose fastnade i min hand och fick följa med mig hem.

Mitt skrivbord som står under trappan fick bli följande offer. Jag har nog lekt med tanken att måla den grå också, men när dammiga rosa nyansen dök upp så visste jag att den skulle bli rosa.

Skriv/pysselbordet före:


Man ser inte på bilden, men den vita färgen har blivit ljusgul. Dessutom var den väldigt sliten inuti.

Efter bilden:


Iiks, den blev nog ganska ljuvlig ändå! När jag drog första lagret med färg på skåpet så tvivlade jag en hel del. Det blev alldeles tuggummi-rosa. Det berodde säkert på att den vita färgen lyste så bra igenom. Två lager till så var jag nöjd.


"Liten" färgklick i hemmet :) 

Smulans dagisfröken var idag på hembesök och det första Smulan visade åt henne var skrivbordet. Kul att se personalen från dagiset före vi börjar träna så fick vi ställa lite frågor och visa hurdana vi är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar