torsdag 21 oktober 2021

Skördat i trädgården

 Vilken dag det har varit idag!

Full rulle på jobbet och så har två nära familjemedlemmar hamnat in på sjukhus igår. Båda skall/skulle operaras, men antagligen behöver den andra inte opereras fastän det först var tanken. Att det skulle råka sig att de båda hamnade in samtidigt för alldeles olika orsaker. Nu hoppas jag innerligt att de båda kryar snabbt på sig. 

Från sjukdom och olyckor så hoppar jag över till min trädgård. Den blir jag alltid så glad av.

I år testade jag odla pumpa till Halloween...det lyckades så där.


Jag fick en stor, vacker och rund pumpa, men den förblev grön. Inga oranga pumpor här inte.

Så ryckte jag upp några jordärtskockor.



Från fyra jordärtskockeplantor fick jag 1,5 kg jordärtskocka.

Det blev god soppa av det. Resten tar jag upp senare och provar på lite andra recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar