torsdag 29 september 2016

Snart oktober

Nu när det har regnat i två dagar så inser jag att septembermånad har varit fantastisk.
Varm, höstig och solig.

När vi närmar oss oktober så har det blivit lite ruskigare och mörkare.
Men vi tappar inte det goda humöret.

Smulan och jag gick igår ute i regnkläder och försökte hitta de största vattenpölarna att hoppa i.


Idag var jag 1,5 timme i dugg/ösregn och spelade frisbeegolf. Vått, men roligt! 

Jag fick info idag om Smulans matvanor på dagis och jag blev förvånad. Hon har gått upp 2 kg sen hon började dagis (på 1,5 månader). Vi äter gröt hemma före vi går till jobbet/dagiset och idag fick jag höra att hon äter också frukost på dagis. En portion gröt. Till lunch blev det 3 portioner fisksoppa! Du milde vilka mängder! Har de spenatplättar till mellanmål så kan hon klämma i sig tre portioner av dem också. Åtminstone behöver man inte oroa sig över att hon äter för lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar