tisdag 7 februari 2017

Februari

Jag som hade en alldeles tom februari månad i januari så bestämde jag mig för att anstränga mig och träffa kompisar på de lediga dagarna i februari. De har blivit en liten paus på den fronten.
Nu är kalendern nästan fullspäckad med besök. Kanske jag borde ha lämnat någon dag som vilodag :)

Efter dagis skulle det vara kul att hänga med barnet en stund utomhus, men jösses vad det är kallt igen. -10 grader och ovant som det är så blir man nästan paralyserad av minusgrader. Det tar en tid att vänja sig.


Ungen pysslar på så hon är oftast varm från topp till tå. Kanske man borde ta efter och springa runt istället för att lunka på. 

På tal om barnet mitt så har hon liten släng av trots för tillfället. Dagisfröken nämnde det några dagar sedan och bl.a. idag har hon testat mig hemma flera gånger. Hon bl.a. klämde ner leksaker i maten och lyssnade inte på när jag berättade varför det inte är okej. Så vi blev i strid, men snabbt gick det om och vi kramades efter grälet. Trots hör till, det är ett tecken på att hon växer igen och provar gränserna. Dessutom tycker jag att det är bra med trots på dagiset (fastän det är synd om fröknarna som jobbar där) för att då vet jag att hon känner sig trygg där och vågar trotsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar