fredag 5 november 2021

Huset uppe på berget

 Så var arbetsveckan klappad och klar. 

Jag är helt slut så det är skönt med veckoslut. Jag gjorde misstaget och åt en sallad till lunch, jag blev bara arg av det. Jag och sallad utan mättande ingredienser är en dålig kombination. Jag löste problemet med pizza till middag, nu är jag mätt och belåten :)

Smulan har haft sin redskapsgymnastik, Lillebror har haft fotografering och skogsutfärd. Jag släpat mig tidigt kontoret och trots att jag är hemma 15.30-16-tiden så är det helt mörkt. Det är alltid lite svårt att vänja sig vid det (klockorna justerades till vintertid i söndags). 

Som info åt er alla som funderar på att sätta upp ljusslingor...nu kan ni göra det! Jag har snurrat 46 meter ljusslinga runt tujorna på gården. Mera ljus åt folket! Inte ens Mannen protesterade...han brukar vara noga med att vi inte är de första här uppe på berget med ljusslingor :) 

Vi har ritat mycket med Smulan och jag blev inspirerad av att rita vårt hus. 

Man ser att jag har lånat Smulans färgpennor, det är ojämnt och pappret skruttigt.


Jag hade en vision över hur jag ville ha det. Ett högt berg med vårt hus, omringat av tallar, en stig och massor med blommor. 

Det skulle vara kul att kunna någon dag måla min vision på duk med målfärger, men det skulle kräva en hel del övning.

Men nu nöjer jag med att spara bilden här så söker jag fram den ifall jag slår till och målar "huset uppe på berget" någon vacker dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar