fredag 26 november 2021

Julen smyger sig sakta mot oss

 På söndag har vi första advent. Då får man väl gå lite loss med juldekorationer?

Jag har hela familjen i flunsa för tillfället (jag är tillsvidare i skick). De har degat hemma i tre dagar nu. De hostar och snörvlar så det är nog konstigt om jag inte får båbban, jag är en riktigt bacill-magnet. 

För att pigga upp dem lite så pyntade vi med julstjärnor i fönstren igår. 

Idag fick Smulan köra igång med julkorten och rita sådana. Hon har en ganska stark pyssel-iver nu när hon har varit flera dagar hemma. Tur nog så har barnet lekt bra tillsammans. Då det är brist på kompisar så är man väl tvungen att leka tillsammans. De har fixat svärd av paff och tejp och leker ninjor nu i denna stund.


På bilden ovan ser ni en seg klematis. 

Den var i somras i en kruka utan hål i botten. Det regnade ett slag alldeles förfärligt mycket och krukan svämmade över. Jag tömde krukan med den obetydliga klematisen vid tallen. 

Till min stora förvåning började den växa där och slog ut i blom! Så där fin är den i november. Hel konstigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar