onsdag 1 december 2021

Kalendrar

 Denna dag har barnen väntat på, första december.

Barnen har haft tidigare år scouternas kalender, Bamse kalender och Buu klubbens kalender. I år fick de en med choklad (av farföräldrarna) och så slog vi till med stort och köpte en legokalender. 

De har aldrig förr fått chokladkalender eller en kalender med leksaker. Men eftersom jag själv alltid gillat legon och de är så klassiska så känns det inte som om jag köpt "krimskrams". 

Vilken bra start på morgonen! En bit choklad och en liten lego att bygga ihop.

 Smulan och Lillebror grävde fram sina legon efter skola/dagis och började en ny rolig lek med de nya figurerna.

Min favorit julkalender är tekalendern.


Jag har haft en i flera år och den är nog den bästa. Att få varje dag prova på en ny smak. Som ni ser så har jag lite fuskat, jag körde igång med den redan första advent :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar