söndag 26 december 2021

En jul hemma

 Det gick inte som planerat. 
Lillebror fick kräksjukan helt oväntat och vi måste inhibera julen hos föräldrarna.

Det undrar jag bara, varför skall spysjukor köra igång mitt i natten? Barnet är ledset och kan inte sova och vuxna är helt virriga av att vaka hela natten.

Vi vågade oss med Smulan ut i pulkabacken med kusinerna. Det var ju katastrof att inte kunna fira jul med dem, men som tur fick vi se dem en sväng i alla fall. Lillebror sov på dagen och orkade sedan med julfirandet på eftermiddagen. 

Han orkade äta två köttbullar, men piggnade till när paketen delades ut.


Barnen var glada över sina paket och lekte sent in på kvällen.

Jag insåg att detta är den första julen på 40 år som jag inte har firat med mina föräldrar. Trots att vi har mycket program ibland så samlas vi alltid till julen.
Mamma gav med åt oss av julmaten hon gjort och det var så mycket mat att vi har ätit av det i tre dagar. Så en jul utan mammas julmat blev det i alla fall inte. 
Tack! Väldigt uppskattat!

Vädret har varit kanonfint. Kallt och soligt.


Vi har åkt i pulkabacken och jag har varit på promenader.

Lillebror kräktes också följande natt så han har gått på sparlåga. 


Stackarn somnade när jag läste en saga.

Idag har han varit bättre och orkade äta gröt till frukost och en banan till lunch. 
Jag hoppas på att han imorgon skulle vara återställd igen och äta med god aptit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar