lördag 18 december 2021

Julpynt

 Nu har vi plockat fram det mesta av vårt julpynt och nytt för i år så har vi en liten gran också.

Den större granen skall vi hämta hem idag.

Den lilla granen har rötter och står i kruka så jag hoppas på att den skall överleva och flytta ut på trappan i nästa år. Så tar jag in den igen till nästa jul. Kanske den någon jul är så stor att den kan ta den större granens plats :)


Barnen fick klä granen med våra små träfigurer. 

Jag som är lite svag för keramiska figurer har plockat fram min lilla samling. En del håller hus i badrummet och en del på kakelugnen.


Svampar, tomtar, ängel, får och gris.

Vi har en tomte som ser väldigt ledsen ut.


Smulan halvt tvingade mig att köpa den tomten, det var ju så synd om honom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar