lördag 1 januari 2022

Gott nytt år 2022

Vi har haft en rätt så tung vecka bakom oss. Det började med att Lillebror fick spysjukan. Sen tog vi några dagars paus och sedan fortsatte Smulan med spysjukan. Efter det passade på Mannen att hoppa med och flyttade in i badrummet och kramade byttan i ett dygn. 

Jag undvek spysjukan, och använde min tid till att jobba, laga mat, tvätta alla våra lakan, handdukar, kläder och gosedjur som blivit offer för kräksjukan. 

Mannen klarade inte av att sköta barnen då han själv var sjuk och jag kunde inte ta ledigt från jobbet då mina kolleger var sjuka. Så jag jobbade hemifrån och försökte få allt att rulla med barnen och jobbet.

Kanske det var orsaken till att jag fick feber igår. 

Att det helt enkelt blev för tungt för kroppen? Vem vet...

Men nästa vecka har jag ledigt så då skall det tas lugnt (hoppas jag)!

I feberyran deltog jag med att äta blinier som Mannen stekt. 

Barnen var hur nöjda som helst för att precis då när vi satt oss ner och började äta så ordnade kommunen en fyrverkerishow. Vi såg den så bra från matsalsfönstret.

Det är knepigt att få snygga bilder på raketer.

Jag fick sedan och la mig kl.20 iskall och vaknade 23.00 genomblöt av svett. Då steg jag upp och tog emot det nya året tillsammans med Mannen. Vad folk smällde raketer klockan tolv!

Trots oljudet så sov barnen sött och katten var mest nyfiken på fyrverkerierna.

Inga skrämda barn och husdjur här inte. 

Gott nytt år 2022!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar