lördag 29 januari 2022

Ny ordning

 Smulan fick korona och hade en dag feber och huvudvärk, sen var den puts väck och hon var sitt pigga glada jag igen. Enligt de senaste rekommendationerna så skall man hållas i karantän i fem dagar trots att man är symptomfri så det blev hemmahäng för barnen. Lillebror skulle ha fått gå på dagis, men vi tänkte att han kan lika gärna vara hemma så får barnen sällskap av varandra. 

Mitt arbetsrum är i aulan mellan barnens sovrum. Det fungerar inte så bra när båda barnen är hemma så vi bytte rum med Lillebror. Jag flyttade över mina grejer till hans lilla rum och fick en dörr att stänga.

Jag börjar arbetsdagen klockan 7 när det är mörkt ute. Det är härligt att följa med hur himlen byter färg under morgonens timmar.


Denna bild är tagen genom Lillebrors fönster, där jag nu har min arbetsplats.

Lillebrors grejer flyttade vi ut i aulan och han har verkligen tagit allt ut av det!


Var evigaste en leksak som han äger har han tagit fram och strösslat i aulan. Här finns det plats att leka. Kreativiteten flödar i lekarna och det blir bara stökigare för var dag. Men eftersom både Mannen och jag jobbar så låter vi dem leka och stöka till det. Bara barnen hålls nöjda och glada så kommer vi alla lättare undan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar