söndag 23 januari 2022

Veckan som varit

 Nu har jag bakom mig min första vecka på nya jobbet. Eller arbetsplatsen är bekant, men teamet och uppgifterna är alldeles nya för mig.

Vilket härligt team säger jag bara! Jag är så glad över att jag blev frågad att komma med.

Lillebror har haft lite besvär med magen av och an. Jag tror att han på riktigt ont i magen, men att det också kan vara lite stress. De har ingen av den vanliga personalen på dagis och kör med inhoppare så det är lite annorlunda nu. En av personalen sade att Lillebror är så populär att alla vill leka med honom och det kan också orsaka lite stress.


Äntligen lite varmare så barnen kunde rulla ihop några snögubbar. 

Jag var med Smulan och hennes goda kompis E och skrinnade igår. De gjorde planer på isen och meddelade mig efteråt att de tänker vara hela dagen tillsammans. Sagt och gjort! Efter att vi skrinnat for Smulan över till E och leka medan resten av vår familj åkte på utfärd. Smulan och E for sedan över till biblioteket på tumis när jag sedan hämtade dem. De var så hiskeligt nöjda då dessa två 7-åringar hade klarat av att köpa varsin kakao på cafét och hittade spelrummet och provade spela på Minecraft tillsammans. E kom sedan övernatt till oss för första gången så det var också nytt. Super glada och nöjda flickor!

Jag avslutar inlägget med en bild av Diana.

Den lilla nyfikna katten har hittat på hur man spolar toaletten! Så nu gäller det att komma ihåg att stänga toadörren så att inte katten spolar för allt vad hon orkar.

Håh håh, inte hade jag tänkt att detta skulle komma emot :)  Kanske det skulle gälla att lära henne att använda toaletten så kunde vi skippa kattsanden, hih!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar