måndag 3 januari 2022

Böcker 2021

Här kommer böckerna jag läste år 2021.

Det blev 26 st böcker och minst dubbelt så många barnböcker. 

Det blev flera riktigt tjocka böcker, på + 800 sidor, så därav känns det som om jag inte haft lika snabbt takt som normalt. Till mina rutiner hör att alltid läsa en stund före jag somnar. Ibland kan jag vakna mitt i natten och läsa en snutt till, speciellt ifall tankarna snurrar i cirkel. Det är ett bra sätt att leda dem åt ett annat håll. Ett fyrfaldigt hurra för läsplattor, med hjälp av dem kan man läsa i ett kolmörkt sovrum utan att störa andra.

 * Överlevarna - Alex Schulman 7/10.

* Eldvittnet - Lars Kepler 9/10.

* Lisa och Lilly: En sann kärlekshistoria - Mian Lodalen 7/10.

* Borde hålla käft - en bok om Märta Tikkanen - Johanna Holmström 7/10.

* Sandmannen - Lars Kepler 9/10.

* Jag for ner till bror - Karin Smirnoff 6/10.

* Stalker - Lars Kepler 8/10.

* Pieni elämä - Hanya Yanagihara 7/10.

* Sammetsdiktaturen - Anna-Lena Laurén -  8/10.

* Slöa hästar - Mick Herron 4/10.

* Kaninjägaren - Lars Kepler 8/10.

* Vi for upp med mor - Karin Smirnoff 6/10.

* Kirskålsgrannar - Jenny Clevström 6/10.

* Den saknade systern - Lucinda Riley 8/10.

* Den sista kvinnan - Audur Ava Olafsdottir 7/10.

* Ett förlovat land - Barack Obama 7/10.

* Sisareni sarjamurhaaja - Oyinka Braithwaith 7/10.

* Ihon alla - Nicci French 8/10.

* Tulen Aika - Christian Rönnbacka 7/10.

* Tee itsestäsi mestariajattelija - Lauri Järvilehto 6/10.

* Asfaltsänglar - Johanna Holmström - 7/10.

* Amerikansk jord - Jeanine Cummins 7/10.

* Keskiyön ruusu - Lucinda Riley 7/10.

* Yhdeksäs aalto - Enni Mustonen 6/10.

* Lazarus - Lars Kepler 7/10.

* Ett lyckligare år - Jonas Gardell 6/10.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar