lördag 15 januari 2022

Ny start

 Vi hade butikens pepparkakor över från julen och då passade jag på och bakade Runebergstårtor.

Inte så vacker, men ack så god!

Min bror undrade försiktigt om det är okej att redan äta Runebergstårtor. Det är väl klart att det är :) Har man pepparkakor över så är det helt okej att baka tårtor redan i januari. För dem som inte känner till dagen så är Runebergsdag 5.2. Eller som min dotter kallar det Rune Bergs dag (igelkotten från Buu-klubben). 

Det känns faktiskt som om denna vecka har gått i ett huj!

Mycket har hänt, det mest spännande var nog att jag sa upp mig i måndags och skrev på ett nytt arbetsavtal samma dag med annan arbetsgivare. 

Jag var fortfarande på prövotid (6 mån), men jag märkte rätt så fort att där kommer jag inte att stanna. Jag förstod mig helt enkelt inte på det stället. Så jag tog mitt pick och pack och tackade för mig. 

Eftersom jag for genast så fick jag fyra lediga dagar denna vecka. Dem har jag använt till tråkiga, men viktiga sysslor som att besöka tandläkaren, rösta och bekantat mig med lagtexter (behövs i nya jobbet). 

På måndag blir det ny start på jobbfronten.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar