söndag 9 januari 2022

Söndag

 Denna vecka har jag njutit av det vackra vädret.

Jag som tycker att jag suttit mest inomhus i december har nu under första veckan i januari ändrat på den saken. Idag tog jag min första långa skidtur. Spåren var kanske inte de bästa, men det blir bättre bara folk inte går och trampar på spåren. 

Härligt med snö som lyser upp den annars mörka kvällen.

Jag har varit ledig denna vecka och passat på att städa lite bort julen. Granen som brukar stå till tjugondag knut, åkte redan ut på trettondagen. Den barrade så hiskeligt! 

Den lilla granen som har sina rötter kvar får fortfarande stå inomhus. Jag är orolig över att jag har ihjäl den om jag helt kallt slänger ut den mitt i vinter. Kanske jag borde flytta den över till vårt garage, + 10 skulle säkert vara passligt åt granen.

Imorgon kör skola och dagis igång igen. Som tur blir det ingen distansundervisning så Smulan får se sina kompisar. Barnen har njutit av det långa jullovet, men jag tror nog att de behöver se sina kompisar och få tillbaka sina rutiner. 

Lillebror är säkert i en växtfas för att han är hungrig jämt! 1-2 timmar efter att han har ätit så går han och rotar i skåpen efter något att äta. Magen är hungrig ropar han och klämmer i sig ett knäckebröd. 

Man behöver inte vara orolig över att de inte skulle äta tillräckligt i alla fall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar