fredag 4 februari 2022

Snö och mera snö

 Februari hämtade snö med sig, mängder med snö. Så mycket snö att grannarna hjälpte till med att skotta vår gård (vi var lite klena pga korona) :) Vi gav dem en flaska med champagne som tack för besväret och de blev så glada att de passade på och skottade ett varv till. Grannarna är guld värda! 

Jag fick korona efter Smulan, men jag hade knappt några symptom alls. Jag började tvivla om jag verkligen hade korona så jag testade mig en gång till och det visade positivt igen. Lillebror och Mannen hade huvudvärk och feber, men det gick också snabbt om. Lillebror har varit hemma i två veckor. Först pga att Smulan var i karantän och sen höll vi honom i 5 dagars karantän. Han har inte varit så ivrig på att gå till dagis detta år, men nu efter att ha varit 2 veckor hemma så sade han att han läääängtar till dagis. Toppen bra!  På måndag får han återgå till dagis.

Konstigt bra har det gått att jobba med Lillebror hemma. Han har tittat förfärligt mycket på tv, men också lekt mycket själv. På mat-, och kaffepausen har jag lekt med honom. Ibland har han kommit och vinkat åt mina kolleger via Teams. Kollegerna har glatt vinkat tillbaka :)

Barnen har lekt mycket på gården. Berget bakom huset har förvandlats till en fantastisk pulkabacke. 


På bilden ovan ser ni katten i nedre fönstret som kollar på barnen. I övre fönstret ser ni barnen som kommer ner för berget. 

Vi har med Mannen som vana att titta en stund på tv efter att barnen lagt sig. Nu är vi helt vilse då vi tittat färdigt några bra serier, vad skall vi nu titta på? Senast tittade vi sista säsongen av "After Life" på Netflix. Så jag gillade den! Kanske för att jag vuxit upp med britcom. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar