torsdag 10 februari 2022

Roligt

Det är roligt med barn och ofta brister vi ut i gapskratt här hemma. Lillebror är för tillfället den som orsakar de största skrattsalvorna.

Nu när vändagen närmar sig så har både Smulan och Lillebror pysslat vändagskort i skolan/dagis. 

Smulan har planerat att ge sina åt några kompisar och möjligen ett till läraren (gulligt!). 

Lillebror berättade åt oss att han har pysslat ett kort och kladdat handavtryck på det och limmat skruttpapper på. Det är jätte fint! Jag frågade nyfiket vem han skall ge det åt? Han tittade på mig som om jag inte vore riktigt klok i huvudet. Åt mig själv förstås! :)  Dessutom tyckte han att det heter "söndagskort", inte vändagskort så han ger det åt sig på söndag.

Det var som när Smulan frågade Lillebror om han tror på tandfén. Jo, sa Lillebror! Jag tror på tandsten, jag har av dem i munnen! 

Eller när mannen i glasskiosken frågade Lillebror om han önskar glassen i en bägare eller våffla. Lillebror så lite fundersam ut och sa "i en toffla, tack". Mannen log brett och sa att lille herrn skall få sin glass i en toffla. 


Smulan, Lillebror och katten Diana spelar safarispelet (tips åt er att det är ett väldigt kul spel för mindre barn). Jag vet inte hur det gick för Diana, det är lite svårt att spela med tassar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar