lördag 28 januari 2023

Kattleksak

 Igår hade vi full solsken och jag passade på att gå ut med katten en sväng för första gången i år.

Det var väldigt spännande tyckte katten!

Snön har nästan smultit från vår gård, men kallt om tassarna var det ändå. Jag var själv nyfiken på att se vad allt som hittas under snön så vi tog en sväng runt gården. Diana tyckte efter ett tag att det är skönare för tassarna att ta rundturen i famnen så vi fortsatte inspektionsrundan på det viset. Undrar just vad grannarna tänker när de såg mig gå runt huset småpratande med katten fastklamrad i famnen.

På tal om katter så slog jag till i matbutiken och köpte en pafflåda åt Diana. 

Katter brukar älska lådor och denna har små hål och två pingelbollar inuti sig.  

Först låtsades hon vara helt ointresserad, men efter att tag var det full fart. Klorna skulle vässas och bollar jagas!

Här jagas det bollar med båda tassarna.

Det var en roande grej och så gillar jag att det inte är någon plastmanick, det är bara en kartonglåda.

Efter en så solig och fin dag som vi hade igår så känns det att det nu är dags att plocka ner julstjärnorna från fönstret :) Vi går mot vår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar