lördag 14 januari 2023

Tillbakablick på 2022

 När året blir nytt så är det lämpligt att svänga blicken mot det gamla året och titta på det.

Vi hann med mycket 2022, mycket var inplanerat men också en del oplanerat. 

Vi var på många födelsedagsfester, konfirmationer, musikevenemang, museum och små äventyr.

En liten kusin föddes i april som vi åkte och hälsade på juni.

Den resan minns vi alla! Det började med en spännande båtresa, flera dagar i vackra Vimmerby varefter vi styrde till brorsans familjs nya hem och hjälpte till med flytten. 

 Vårt boende i vackra Vimmerby. Vi bodde i övre våningen i det röda huset. En liten lillebror syns på balkongen.

Vi gjorde stora satsningar på huset 2022 och renoverade köket samt glasade in balkongen.

Katten stortrivs på balkongen!

I augusti köpte vi en sommarstuga. Mannen hade länge drömt om en egen stuga, medan jag varit emot det. Denna låg nära vårt hem, har ingen gård att ta hand om och en pytteliten stuga.

En liten sned stuga från 50-talet, men vilken härlig sjö den ligger vid!

I augusti slutade mitt ben fungera och det kom fram att jag har ett massivt diskbråck i nedre ryggen. Plötsligt var jag 6 veckor sjukskriven och alldeles vilse. Ingenting fick jag göra förutom att promenera och simma i lugn takt. Då kom ju sjön bra tillhands och där simmade jag aktivt (runt några gånger också den den inte är så stor).

Min kära trädgård här hemma hann jag lite peta i före ryggen kraschade, men inget större trädgårdsprojekt utfördes. 

Ett väldigt fint år, trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar