söndag 10 mars 2024

Solig söndag i mars

 Idag har vi haft en underbart fin dag, sol och vackert. 

Kallt har det varit denna vinter och vi har ganska mycket snö fortfarande på gården. Jag har gått an med spade och försökt banka loss is och snö från terrassen så att åtminstone den skulle vara torr och fin.

Teddy har vant sig att gå med sele och nu fokuserar han på annat än att bara äta blad, småsten och harens bajspripplor. Idag hade vi valpträff med grannens bichon frisé. Vad roligt det var att träffa en lika stor och lika gammal hund. De hade valpbus och jag märkte att vår hund var den lite försiktigare. Vi skall ta och träffas flera gånger så får de bekanta sig bättre.

Jag fick också bra tips av grannen. Jag har inte vågat klippa pälsen än och Teddy har haft "ögon gegga" som torkat fast i pälsen vid ögat. Grannen hade klippt bort det med trubbig sax. Så jag gjorde samma grej med Teddy och använde trubbiga babysaxen som kom med mammalådan.

Före


                                                                            Efter klippningen


Han har små knappögon under all päls! Det blev inte så rysligt snyggt, men nu ser han säkert bättre och jag fick bort "ögongegga klumparna".

Den vackra dagen till ära tog jag fram städgrejerna och började putsa den inglasade balkongen.
Det var rysligt smutsigt, men jag fick ungefär hälften städat. 
Jag skall fortsätta nästa vecka om det är lika fint då, det motiverar när man vet att man kan sedan dricka te där på lunchpausen och njuta av vårsolen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar