lördag 5 november 2016

Dockskåpet flyttade hem till oss

Dockskåpet jag fick till julklapp då jag var tre år gammal har flyttat tillbaka hem till mig.
Jag älskade dockskåpet och jag blir fortfarande glad av att se det.

Smulan bläddrade i en leksakskatalog och där fanns ett Lundby dockskåp. Efter att hon sett den i tidningen så ville hon ha dockskåpet hem. Hon pratade non-stop om det i två dagar och nu har huset flyttats från mitt barndomshem till vårt nuvarande hem.


Vi har lekt varje dag med dockskåpet och hon har nu hittat på namn åt alla dockor. Att namnge sina leksaker är en relativt ny grej. I några månader har hon nu gjort det.
Pappadockan heter Gustav, mamman Cindy, barnet Alissa och bebisen Lotta.

Dockfamiljen lever inte mera på 1980-talet.


De är en trendig familj med möbler från Lidl och sushi från Japan. Dessutom dricker de grönt te istället för kaffe (som de hällde i sig i mängder på 80-talet) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar