söndag 27 december 2020

Julen

 Julen närmar sig sitt slut och den har varit lugn och fin.

Det har varit skönt med fyra lediga dagar i ett kör.

På julafton samlades vi hemma hos oss, mina föräldrar, Mannens föräldrar och brorsan med flickvän som suttit i karantän före (för säkerhets skull). 

Smulan har listat ut det där med julgubben helt själv. Hon frågade misstänksamt "vem är julgubben". Då svarade jag att det kan vara lite vem som helst. Då är morbror vår julgubbe svarade hon. Han var borta förra året när julgubben kom. Ganska bra slutsats, och rätt! Jag sade åt Smulan att hon inte får berättade det åt Lillebror, låt honom hitta på det själv sedan.

När julgubben kom på julafton och önskade god jul svarade Lillebror genast: är morbror julgubben! Han kände igen på rösten genast. Spännande var det i alla fall! 


Man ser knappt ögonen på vår julgubbe!

Paketmängden var också väldigt passlig. Smulan hade önskat sig en Barbie, Ken och LOL-docka och Lillebror fick bilbana, bilar och en "jobb-gubbe-låda" med borrmaskin. De fick också pysselgrejer, som alltid också är pop. De har lekt hela tiden med sina saker. Det är svårt att gå och lägga sig när leken är hela tiden på hälft :)

Juldagen samlades vi hos mina föräldrar och träffade också min andra bror med familj och igår åt vi hos Mannens föräldrar. Mycket julmat, prat, promenader, lek och julfilmer. 

Vi har sovit längre än normalt och inte skyndat oss alls. Ingen behöver klä på sig genast och vi behöver inte skynda oss till jobb och dagis. Så skönt. 

Imorgon blir det jobb igen, men roligt nog en lite kortare vecka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar