söndag 12 februari 2023

Pyssla om blommorna

 Detta veckoslut har vi inte gjort något speciellt. 

Vi hade lite tumistid med Smulan i lördags. Idag var jag och gå på promenad med min vän och sen hade vi lekparksträff med Lillebrors kompis. Ett väldigt lugnt veckoslut.

När tempot är lugnt så blir jag ivrig på att pyssla lite här hemma. Jag plockade in pelargonerna ur vinterförvaret. Sen fyllde jag på med mylla åt en del blommor och andra måste jag dela på och sätta i nya krukor. Sen blev det en dusch för växterna.

En av de ståtligaste blommorna jag har är aralian. För 20 år sedan fick jag en stickling av mamma och nu har den knappt plats i badrummet när den skall duschas.

Aralians duschtur.

Jag passade på och bakade en blåbärspaj.

Utsikten var suverän en vacker februaridag!

Det var inget fel på blåbärspajen heller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar