lördag 18 februari 2023

Räven raskar över isen

Jag jobbar hemifrån tre dagar i veckan och på kontoret två dagar i veckan. Det finns bra sidor med båda alternativen, men utsikten är definitivt bättre här hemma. 

I Helsingfors ser jag från mitt fönster ett ganska trist hotell, men här hemma får jag kolla på skogen och dess djur. För det mesta ser jag bara fåglar och ekorrar samt hjortar som vandrar över berget. Förra året hade vi en lite annorlunda fågel på plats när en tjäder tyckte att den skulle stanna kvar hos oss ett tag. 

Denna vecka fick vi besök av en väldigt vacker räv. 


Jag knäppte en bild av den med min telefon när det stod och tittade på mig.

Senast jag såg en räv på vår gård var sommaren 2020, så det var ett tag sedan. Katten Mårran satt ute tidigt på morgonen och njöt av utelivet. Jag tror att räven tyckte att han såg rätt så smaskig ut och närmade sig försiktigt katten. Tur att jag märkte det och kunde skrämma iväg räven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar