fredag 24 februari 2023

Minisemester

 I onsdags tog vi båten över till Stockholm och vi kom tillbaka hem idag.

Det var en liten minisemester! Vi passade på och följde min bror och hans familj till Sverige, men denna gång åkte vi inte hem till dem, vi spenderade bara en dag i Stockholm och sedan hem igen med samma båt. 

Det var lite annorlunda för barnen.

De funderade hur vi skall komma in i båten då vi alltid tidigare haft bilen med oss. Det var ju ett äventyr redan i sig att få GÅ in i båten :)

Det var så kul att få vara med brorsan och hans familj. Lillebror tyckte att det roligaste med hela resan var att leka på båten med kusinen.

Vårt gäng var så tidigt uppe så vi fick äta ensamma frukost kl.7, sällan man har sådan lyx!

Efter att vi kramat hejdå fortsatte vi till Junibacken. 

Det var spännande med sagotåget och barnen orkade leka länge.

Mitt önskemål var att få äta lunch på restaurang Blå porten. Den ligger nära Junibacken så familjen gick gärna med på det förslaget. Där åt jag den godaste fastlagsbullen jag någonsin ätit! Mums! Jag hade nästan lust att köpa med hem av dem. Vilken god krämig mandelmassa och perfekt vispad grädde.

På båten besökte vi disco. Barnen var inte så ivriga på att dansa, det var roligare att dricka slush.


Slurps!

I lekrummet hittade båda två vänner och nästa morgon hann de leka med dem ännu en sväng före vi måste stiga av båten.

Jag hade för första gången egen dyna med till båten och jag tror att jag kommer att fortsätta med det. Båt/hotell dynor är alltid så stora och fluffiga att jag snurrar runt hela natten och försöker hitta en bra ställning. Det brukar sluta med att jag sover utan dyna. Men icke denna gång, hurra! Ingen nackvärk denna gång :) 

En rolig liten resa tyckte vårt gäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar