lördag 4 mars 2023

En svaghet för burkar

 Jag har en liten svaghet för burkar. Kanske det är samlar-generna som ropar? Någonstans måste man ju förvara det man samlat på sig.

Vi gjorde med Smulan idag ett spontanbesök till närmaste loppis och jag hittade en bedårande plåtburk och en ståtlig glasburk.

Kaffe skall förvaras i burken till vänster och blommor i burken till höger.

Som det hör till när man köper grejer på loppis så skall man skryta med hur billigt man kom undan. Priset på detta var hela 2 euro, någons skräp kan vara den andras skatt.

Och till sist en rapport från trädgården. Eftersom det finns inga växter som syns under snön så rapporterar jag om djuren. Flera rävar han nu sprungit här omkring och fått mig att fascinerat följa med deras liv. Vackra är de som bara den! Jag har funderat vad de håller på, det ser ut som om de skulle söka något. Luktar de efter hararna som springer här eller andra rävar?

Grannen ringde imorse och undrade om vi kunde komma ut och kolla i hans vedlider. 

Golvet var fullt med färska skrapmärken. Från berget såg man rävspår ner till deras gård och sedan hade räven rutschat ner för det brantaste stället. Jag hälsade grannen att det var nog rävarna som härjat där. 

Varför de har härjat i hans vedbod kan jag inte svara på, där fanns varken pälstofsar eller fjädrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar