söndag 19 mars 2023

Festligt veckoslut

 Oj, vad vi har haft program på veckoslutet!

Smulan hade sitt kompiskalas och det var full rulle. Nästan hela klassen var på plats, likaså kom min guddotter och hennes syster och såklart fick Lillebror också delta.

Det blev 12 barn runt bordet. Eller egentligen borden, vi måste ta fram extra bordet från arbetsrummet.

Jag bakade ingen kaka i år heller, utan körde den enklare versionen, nämligen glasstårta. Alla barn gillar glass så den gick bra åt. Jag har två år i rad gjort kakan enligt K-butikens recept (klick).

Lätt som en plätt att fixa och man kan göra den en dag i förväg och slipper den stressen. Dessutom ginade jag och köpte gifflar (små bullar), chips och popcorn från butiken. 

Min guddotter (redan 12 år) hade några lekar som hon presenterade åt tvåorna och det blev en succé, de ville leka dem om och om igen. Skojigt med en lekvärd så hålls gänget ihop och börjar inte leka för sig själva i små grupper.

På veckoslutet besökte vi Cirque de Solei och såg showen Chrystal. Så jag har väntat på att få se Cirque de Solei i flera år (säkert 10 år). Men när de kom för att uppträda i grannstaden så måste vi bara åka och se dem. Vilken fantastisk show! Det var värt att vänta på den så länge. De spelade upp en historia/saga åt oss och strösslade den med akrobatik, humor, fart, otrolig kroppskontroll, fin musik och dans. Allt i en show, alldeles otroligt. 

Efter så fartfyllt veckoslut så kan jag inte påstå att jag är utvilad efter veckoslutet, men roligt har det varit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar