fredag 24 mars 2023

Skönt med fredag

 Äntligen fredag! 

Veckan kändes ganska tung, det är som vanligt full rulle på jobbet och hemma har vi haft mycket program om kvällarna. Lillebror började i simskola, barnen har haft lekträffar, tandläkarbesök osv. Dessutom var det tågstrejk så jag fick åka med både buss och metro till kontoret i onsdags. Metro är säkert ett av de tråkigaste allmänna fordonen. Starka lysrör, folk som trängs och sen ser man bara mörker när man tittar ut genom fönstret.

Snön har smultit i snabb takt och vi har bara lite snö kvar i de skuggigaste områdena på gården.

Nu tänker jag bara på växter!

Dörren till mitt arbetsrum är stängd så där kan jag ha blommor och växter som skulle smaka gott åt katten Diana.

Nu har jag tuplaner och narcisser där och piggar upp mig.



Förra månaden plockade jag in pelargonerna från förrådet. De mår hur fint som helst!


Tänk att de klarade än en vinter. De har stått i mörker sedan november och inte fått en droppe vatten, sen plockar man in dem och de blir helt vilda. Den längst till höger tänker glädja mig med en blomma snart.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar