måndag 15 maj 2023

Det var ju nyligen!

 Jag tog itu med att behandla terrassen på veckoslutet. Den såg alldeles förfärlig ut! Det var skråmor, fläckar, prickar och alla möjliga andra skavanker som jag tänkte täcka över med ny färg. 

Det roliga är att jag tyckte att jag behandlade terrassen då förra året. Förra året skippade jag eftersom vi hade köksrenovering och inglasandet av balkong. Men jag var alldeles säker på att jag behandlade terassen våren 2021. Men där kommer bloggen in och berättade att det var TRE år sedan jag behandlade terrassen senast.  Hah! Det skulle jag aldrig ha trott på utan bevis.

Men nu är den fixad.

Har man en terass som är lika stor som en etta i Helsingfors så tar det en stund att behandla den. De hade nog lite storhetsvansinne som byggde den :) 

Skönt att ha det gjort! Nu kan jag kånka fram alla blommor och terassmöbler.

Lillebror hann glömma att man inte får gå på terrassen så jag har några små fotspår där nu :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar