söndag 14 maj 2023

Glad morsdag!

En liten näve handplockade blommor överräcktes åt mig av en barnhand.

Så glad jag blev! 

Majmånad är en alldeles underbar månad då allt börjar ta fart och växer så det knakar. Det är så att man knappt hinner med.

Det gäller att ta sig ett varv runt trädgården både på morgon och kväll för att inte missa något.

Förra året fixade jag en liten rabatt längs med den asfalterade delen av vår gård (klick)

Jag planterade lökar där i höstas och nu är de i full blom.


Det blev en fin blandning olika narcisser. På hösten skall jag definitivt peta ner flera olika sorter. Jag blir så glad varje gång jag kommer hem och ser min senaste rabatt! 

Skogens djur lämnar dessutom mina narcisser och hyacinter i fred så jag behöver inte oroa mig över att de blir uppäta heller :)

Glad morsdag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar