tisdag 7 juni 2022

Snabbt fixat

 Vid infarten till vår gård, precis vid soptunnan har vi en alldeles bortglömd plats.

Grannens stora buskrosor har hängt över på vår gräns och det har inte varit så mycket man kunnat fixa. Det enda vi har haft där är en ros, som ser mest ut som vassa uttorkade pinnar tills den blommar alldeles fantastiskt på sommaren. 

Grannen var i farten och kapade av sina rosor och plötsligt slog inspirationen mig också! Nu tusan skall jag fixa den ledsna delen av trädgården.

På bilden nedan ser ni vår torra ros och en ensam utblommad tulpan lite längre bort.

Eftersom vi öser all snö på denna plats så tänkte jag att det är bäst att inte plantera buskar där. 

Det blev nävor, de överlever det mesta. Än har jag inte lyckats ta kol på en näva hur jag än har planterat och misskött dem.

Jag tryckte ner en stålkant mot grannens gård så att de inte har efter några år sin sida av gården full med nävor.

Känns trevligare nu när det inte ser så risigt ut när man kommer traskande hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar