söndag 5 juni 2022

Rabarberpaj

 Vi hade en elektriker på plats i fredags som kopplade ugnen åt oss.

Åh, vad jag har saknat ugnen! Spisplattan har jag inte hunnit sakna då vi har en utomhus som fungerar med gas. 

För att fira att ugnen är kopplad så bakade jag en rabarberpaj, den första för i år.


En av mina favorit rabarberpajer är "maisemakahvilan raparperipiirakka" så jag gjorde naturligtvis den.

När jag zoomar lite ut så ser ni hur elegant jag har dukat.

Soppskålar (vi minimerar fortfarande disken då vattnet inte är kopplat i köket), en hushållspappersrulle och glasspaket på bordet samt en katt under bordet. 

Och en extra stol då grannpojken kom och hälsade så lagom .

Då var det sommarlov för Smulans del! Vilket spännande år det har varit och sådan duktig flicka hon är! Att börja ettan var stort, skrämmande, roligt och spännande. 

Lillebror, Mannen och jag jobbar ännu nästa vecka och sedan tar vi också lite sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar