onsdag 1 juni 2022

Elviira

 Mammas och pappas rhododendron Elviira hade rotat nya grenar och de gav åt mig två stycken.

Jag visste precis var jag skulle placera dem och idag fick jag ner dem i jorden med hjälp av Mannen. Jag behövde låna hans muskler då min rygg är fortfarande lite knasig. 


Jag hoppas att det inte är för skuggigt för dem under granen.

Bredvid sig har de Nova Zembla till höger och Axel Tigerstedt til vänster. Rhododendron Axel Tigerstedt blev flyttad idag då den inte alls trivdes på det torra soliga stället jag först hade planterat den på. Jag tänkte att de skulle alla trivas bättre om de har sällskap av varandra :)


Axel Tigerstedt i blåa skottkärran. Elvira till höger om skottkärran.


Ganska kul egentligen att vi hade en så skruttig bakgård (klick) då vi flyttade hit. Jag har fått forma om den helt som jag önskat. Skulle den ha varit fin så skulle jag ha gått miste om massor med roligt trädgårdsjobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar