måndag 27 juni 2022

Midsommaren

Nu är vi hemma igen efter några dagar av stugliv.

Midsommar firade vi hos våra kompisar som köpt en stuga åt sig nära Lahtis. Vi hade äran att vara deras första gäster på stugan. En väldigt mysig stuga, precis vid en sjö med egen strand och stor trädgård.

Som ni kan tänka er så bodde alla fyra barnen i vattnet, tills läpparna var blåa och tänderna skallrade. 

En midsommar med en dallrande värme på + 30 grader, ja då vill man gärna ha skugga och vatten nära sig.

Resten av midsommaren firade vi i Ekenäs, på vår lilla holme. 

Katten tyckte att nu får det räcka med att vara ensam hemma, hon skall med! Hon snurrade i våra fötter och gick två gånger in i sin resebur. Klart att hon fick följa med till stugan då!


 Diana hittade lite skuggiga platser, men allt var så nytt och spännande så hon hade ingen ro att äta annat än gräs och sallad! Jag har aldrig tidigare haft en katt som är helt galen i salladsblad. Äter man sallad, då står hon bredvid och tigger :)

Till julklapp förra året fick jag av Mannen en påse som man fyller med luft och kan ha den med sig när man simmar. Det sitter fast med ett band runt magen och man drar den efter sig. Nu fick jag chansen att testa den och den var ju hur bra som helst! Jag kände mig mycket modigare när jag simmade i havet bland vågorna då jag visste att om orken tar slut så kan jag hänga på min flytande "påse". Jag behövde inte använda den, men bara vetskapen om att den finns gjorde en skillnad.

Nu skulle det gärna få bli lite svalare, men det ser det inte ut att bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar