fredag 1 juli 2022

Sista semesterdagen

 Idag var det sista semesterdagen för min del. På måndag blir det jobb igen.

Det har verkligen varit en skön och fin semester.

Jag berättade aldrig vad vi gjorde efter att vi semestrat i Vimmerby. Ja, efter det styrde vi till min brors och hans familjs nya hem. Vi anlände på flyttdagen och fick hjälpa till. Vi fick också se för första gången min brorsdotter. En bedårande liten flicka!

De hade köpt sig ett väldigt fint hus, med lekstuga, grillkåta och ett garage med en extra lägenhet. Vi bodde ovanför garaget och det var väldigt bra att sova där.

Barnens favorit var bubbelpoolen.

De badade där tills de var skrynkliga små russin.

Vi hann med några dagsutfärder, bl.a. till simstranden och Kolmården.

Smulan och Lillebror i linbanan på Kolmården.


Linbanan var en favorit. Barnen gillade också delfinshowen, Bamsevärlden och lekparken.

Sista dagen i Sverige besökte vi en plantskola och jag blev helt förvildad. Vi hade bara 40 minuter tid på oss före stängningsdags och jag ville bara ha allt som fanns där! Som tur hade vi inte så mycket plats i bilen så jag fick välja med omtanke.

Det blev en ros som heter "Astrid Lindgren" samt mormorshallon. Astrid Lindgren planterade jag i min rosrabatt och hon blommar nu med de underbaraste ljusröda rosorna. 

På båtresan tillbaka kunde Lillebror slappna av och visste var allt fanns och hur det går till. De åt fint och sov som stockar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar