måndag 4 juli 2022

Första arbetsdagen

 Så var första jobbdagen efter semestern avklarad.

Det var riktigt trevligt faktiskt! Jag åkte in till kontoret och hittade en trevlig kollega att sitta bredvid under arbetsdagen. Det var väldigt svalt och lugnt på kontoret då de flesta är på semester. Det var t.om. trevligt att åka in till ett somrigt Helsingfors! På våren hade jag bara lust att rusa hem efter jobbet, nu tipsade jag Mannen att han och barnen kunde komma dit och så kunde vi lite utforska staden efter arbetspasset.

Extra trevligt är att mitt tidsbundna kontrakt ändrades idag om till tillsvidare, så nu är jag fastanställd med en arbetsuppgift jag verkligen trivs med :)

På kvällen hade jag ännu energi att klippa ner norska spirean. Jag klippte alldeles hiskeligt mycket, den tog så illa vid av vintern och snömängden.

Det som mår bra är mina pelargoner som övervintrade.

Jag måste komma ihåg att ta in dem i förrådet i höst igen.

Veckoslutet gav också mycket energi fastän det var så himla hett! Hela lördagen var vi med kompisarna på Järvenpään Puistoblues. Det var så hett att vi måste gå och bada tre gånger för att kyla ner oss. Jag tror att temperaturen dallrade där vi 30-31 grader. Vi hade som tur paraplyer med så vi fick lite solskydd.

Nu har det lovats lite svalare väder och det passar mig riktigt bra. Det skulle gärna få komma lite regn också så slapp jag vattna mina stackars plantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar