lördag 9 juli 2022

Födelsedag

 Idag har vi firat min födelsedag med nära och kära.

Barnen kom båda ihåg att jag fyller år idag och började morgonen med att gratulera. Mannen kom ihåg mig med en sekatör. Toppen bra! Mina gamla är så slitna att de knappt biter igenom något.

Lunchtider kom min utvidgade familj bestående av föräldrar och bröder med familj. Minstingen på två månader tog allas uppmärksamhet. Jag gullade på med henne och fick flera leenden till svar <3

Efter att vi haft det trevligt tillsammans och gästerna gått hem frågade Mannen vad jag vill göra sedan. Hah, sådan fråga! Jag skall vara i trädgården och klippa ner resten av norska spirean! Jösses vad jag gick an, nu är hela gården full med avklippt häck. Jag var så svettig att det bara rann svett längs med ryggen. Tur att mina föräldrar har bra verktyg (såg) som jag fick låna så gick jobbet snäppet lättare.

Lillebror var och hälsade på hos grannen och bjöd sig själv dit och bada bastu. Grannen som är en äldre, trevlig man tänkte väl att det är lite konstigt att bada bastu med grannens 4-åring. Men bastu skall det bli tänkte grannen och bjöd Mannen och Lillebror på bastu idag. Lillebror var så nöjd och traskade över i sin badrock med badkaret i släp (man måste ju också passa på och bada lite badkar hos grannen).

Där badade de i lugn och ro och satt ibland utomhus och tog sig en drickpaus och hade hur trevligt som helst. Vilken himla tur att vi har så fina grannar! Lillebror passade på och bjöd grannen på hans födelsedagskalas i slutet av månaden. Tyvärr kunde grannen inte komma för att han har annat då. 

Lillebror är nog ibland så finurlig :)

Jag avslutar detta blogginlägg med bilder på vad som blommar extra fint för tillfället.

Min senaste ros, Astrid Lindgren.



Kaprifolen som jag i höstas grävde ner i marken och grävde upp igen i våras och planterade i kruka. Den klarade sig och blommar med en härlig doft.



Backtimjanen vid vägrenen som jag låtit sprida sig. Nu har knappt något ogräs plats att växa där mera. Då slipper jag rensandet :) 

Nu skulle det få komma en ordentlig regnskur så att jag inte behöver oroa mig över växterna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar