onsdag 13 juli 2022

Köket

 Veckan körde igång med fart och jag har verkligen inte hunnit göra allt det som jag borde göra.

Jag har otroligt mycket jobb nu när största delen är på semester, åtminstone har jag inte tråkigt :) På kvällarna har jag varit med familjen, men idag är jag helt själv hemma med katten. Resten av familjen är och klättrar i östra Finland och övernattar i tält. 

Konstigt att vara bara hemma med katten, minns inte när jag skulle senast ha varit det.

Vi fick fläkten installerad igår. Nya rör måste dras så vi behövde hjälp till det. Nu är köket nästan klart, förutom frysen...den kommer när den kommer. Eftersom vi valde ett vitt kök så tänkte jag att jag nog måste måla väggarna för att få lite färg. Det blir för vitt annars.


Fläkten är lite på hälft ännu på bilderna :) Den ser ut att sväva ovanför spisen. 



Denna vägg tänkte jag måla. Min favorit färgkombination med grått (ytan på arbetsbänken) och vitt är ljusrött. Jag klistrade många nyanser av ljusröd på väggen, men ingen kändes bra. Jag kanske får tänka om och välja min favoritfärg GRÖN i alla fall :)

Jag är väldigt nöjd med köket. Allt har hittat sin plats och det känns mycket större nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar