lördag 11 juni 2022

Sommarlov

 Smulan har varit sommarlovsledig hela veckan och nu blev vi resten också på sommarlov.

Så härligt och vad snabbt det kom emot. Men jag har så gärna ledigt i juni, allt växer så det knakar, det är ljust och behagligt väder. Man orkar fixa allt möjligt då det inte är för hett.

Jag har haft så roligt denna sista vecka före semestern. På onsdag och torsdag var jag till kontoret och träffade jobbkompisarna. I torsdags klockade vi ut tidigt och var och minigolfa och på pizza efteråt. När jag kom hemgående i den ljusa sommarkvällen så tänkte jag att vilken lycka det är att ha så roliga kolleger och förman! Jag skrattade så mycket att jag fick ont i mina kinder.

Fredagen gick närmast åt att försöka fixa bort allt jag haft på hälft och sen tittade jag med ett öga min brors promotion på Helsingfors universitet. Så festligt det var och jag är så stolt över honom.

Spetsmössa.

Idag vaknade jag två timmar före resten av familjen och tänkte att nu tar jag allt ut av min semester. Vilket innebar att jag satt i soffan med katten och tittade på Netflix serier och åt godis. Vilken bra start på dagen!

Nu var det sommarlov!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar