söndag 29 maj 2022

Solig söndag

 Vilken vecka det har varit! 

Min rygg började trilskas för en vecka sedan, men har varit någolunda okej ända tills torsdag, då tyckte den att det räckte och hotade att lossna (kändes det som). Jag har också förr haft ont i ryggen, men nu blev det lite extra besvär då jag har varit fyra dagar ensam med barnen och dessutom med ett barn sjukt och jobb.

Smulan har haft så konstiga symptomer. Det började med huvudvärk och halsont, ingen snuva dock. Sen spydde hon en dag och följande gång ett dygn senare. I tre dagar gjorde jag koronatest på henne, men det visade varje gång negativt. 

En kombination av att ha super ont i ryggen och sitta och skura spyor från badrumsgolvet gjorde inte dagen till en hemskt mycket bättre. Smulan råkade träffa golv och väggar i ett skov av illamående. Som pricken på i:et får man trevliga soliga klättringsbilder av Mannen som har det kul. Bäst att inte svara på de meddelandena, man vet aldrig hurdant svar det blir :)

Den bästa dagen hittills är nog denna söndag, barnen är friska och pigga, nu på besök hos farmor och farfar och jag har förstått att ta maximal dos av värkmedicin och fått gå ut på promenad (det hjälper mot ryggont). 

Efter två dagar av regn så skiner solen och trädgården ser frisk ut.

Idag skall jag passa på och skörda lite rabarber.

Min mans syster man var en riktig galenpanna och sprang 167 km under veckoslutet. Fram och tillbaka Karhunkierros i Kuusamo. Det var en tävling med flera olika sträckor och han valde den längsta. 

Hans mål var 32 timmar och han klarade av det på 31 timmar och 58 minuter så han hade en bra gissning. Tänk att någon kan springa så länge i ett kör, helgalet och imponerande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar