söndag 8 maj 2022

Morsdag

 Idag har vi firat morsdag hemma hos oss.

Barnen hade pysslat kort åt mig och Mannen gav en morsdagsros. I tre år har jag fått en ros till morsdag så nu börjar jag ha en liten ros-samling i trädgården. Smulan har valt dem alla och i år blev det en läcker ros med gult och orange (ser nästan ut som mango-apelsinsorbet). 

Lillebror hade ritat och sytt ett hjärta.


I Lillebrors present fanns det en morsdagsintervju 2022.

Vilken färg är mamma? Varför?

Svar: Hon tycker om alla färger. Grå.

(Grå!! :D På katten är grått väldigt fint dock)


Om mamma är en blomma hur skulle hon se ut?

Svar: Pink. Alla blommor tycker hon om.


Om mamma är ett djur, vilket skulle hon vara? Varför?

Svar: Leopard, den har svart och orange.


Jag tror att jag gillar extra mycket det sista svaret :D

Lillebror tyckte att jag skulle gömma det fina kortet så att pappa inte tar det. Han kan ju tycka att det är så fint att han vill norpa det åt sig. Jag kollade med Mannen och han lovade att inte sno kortet av mig.

Smulan hade målat vackra blommor.


Helt solklart blåsippor!

Kort som barnen gjort själva och blommor är nog det finaste man kan få på morsdag.

Glad morsdag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar