tisdag 17 maj 2022

Äntligen vår!

 Trots att det har varit hiskeligt kallt så börjar det äntligen kännas som vår.

Gräsmattan lyser grön, odlingarna inomhus växer så det knakar. 

Några av mina tomater måste jag plantera om då de vuxit ur mjölkkartongen.


Låt mig presentera för er, Sungold och Garderners delight!
De bor nu på balkongen om dagarna och inomhus om nätterna. 

Jag har några utomhustomater (dansk export) som skulle gärna också flytta ut i pallkragen, men det är alldeles för kallt för att stoppa dem i jorden.

Hararna och hjortarna har smaskat i sig tulpaner och krokusar, men några hann jag rädda.


Jag hade inte en blekblå aning om vad jag hade för sorts tulpaner. Så är det när man har trädgård, det kommer lite överraskningar nu och då.

Med tanke på framtiden så gräver jag hädanefter upp alla mina tulpanlökar när de börjar kika fram och flyttar över dem till krukor på balkongen. Så de så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar