söndag 21 maj 2023

Så jag har städat!

 Jag har varit ensam hemma sen torsdag kväll och haft det rätt så trevligt.

Låter kanske tråkigt i era öron men jag har städat som en dåre! Det blev ingen KonMari, utan mera av en SaaMari. Vi har haft så hiskeligt stökigt en längre tid så jag tog tag i saken och städade i några dagar.

Men så bra det känns nu när allt är på sin rätta plats! 

Jag bl.a. hittat barnens borttappade grejer, städat bland alla papper som skall mappas, tvättat alla familjemedlemmars lakan och vinterkläder.

Idag fixade jag den sista grejen jag skulle städa, nämligen tvätta balkongens fönster.

Jag tvättade enbart på insidan för att det var det viktigaste. Vi har nämligen beställt gardiner till balkongen så att vi får solskydd till sommaren när det är som varmast.

Först tänkte jag själv sy gardiner, men jag tänkte att det inte är värt det då de kan bli så mycket snyggare om någon annan går det. Så vi beställde från Eurokangas tyg och de syr upp dem färdigt åt oss, perfekt! Jag fick meddelande några dagar sedan att gardinerna är färdiga så det blev skyndsamt att tvätta fönstren :)

Resten av dagen skall jag inte städa, jag styr istället mot Helsingfors och hälsar på en kompis :)

Imorgon får jag min familj hem igen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar