söndag 3 september 2023

Mitt arbetsrum

 Det slog mig plötsligt, att jag har ett eget rum i vårt hus.

Ett rum som jag kan stänga dörren till och få vara helt i fred, mitt arbetsrum. Senast då jag hade ett alldeles eget rum var när jag bodde hemma hos mina föräldrar. Där fick jag ha en sådan (o)ordning jag ville ha.

Eftersom mitt arbetsrum är bara mitt så tänkte jag piffa lite upp det nu när det börjar bli mörkare. 

Igår fick jag upp en hylla (som tidigare var i sovrummet) och på hyllan en liten lampa som lyser på tavlan.

Tavlan med båten hittade jag för några euron på ett loppis. Målad år 1944. Ramen var också väldigt fin tyckte jag.

Vårt gamla köksbord står också här och agerar som pysselbord om barnen vill sitta och måla eller rita. Eller som yta om jag behöver breda ut massvis med papper.


Det bästa är ändå utsikten från arbetsrummet.


Man ser berg och skog. Skogens djur traskar här ofta förbi. 
Ibland blir jag så trollbunden av rävarna som går förbi att jag knappt lyssnar på mina kolleger om jag råkar ha dem i luren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar