söndag 17 september 2023

Septembersysslor

 Dagen började med regn och fortsatte med strålande solsken. 

Jag får genast lite trädgårdsiver när solen lyser. Idag tvättade jag lite krukor och ställde dem i förrådet, plockade bort svampar från gården (vi har massvis), klippte äppelträden och drog upp ett och ett annat ogräs.

Vi besökte Syysmatin markkinat i Esbo. Jag tycker att det alltid har varit en väldigt trevlig marknad. Det säljs fina hantverk och många är utklädda i medeltida kläder. Vi åt och beundrade folks hantverk, och jag märkte att jag har en liten svaghet, nämligen Barbiekläder! Säljer någon hemgjorda Barbiekläder så låter jag Smulan välja ett eller två klädesplagg. Jag hade själv väldigt många stickade och sydda Barbiekläder som min mamma och farmor hade gjort. 

Smulan valde dessa förra veckan på Lantmarknaden.

Ena barbien fick kjol, blus och hatt och den andra en festklänning. 

Från Syymatin markkinat kom det hem en pyjamas åt Barbien. 

Ja, så man kan tydligen inte släppa min nära hemmagjorda Barbiekläder :) Men till mitt försvar är hemmagjorda kläderna mycket finare och förmånligare än Barbiekläderna i butiken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar