onsdag 18 oktober 2023

Barnböcker

 Det finns en annan i vårt hus som läser lika ivrigt som jag och det är Smulan.

Hon har detta år vräkt i sig enorma mängder böcker, flera stycken i veckan.

Jag är så himla glad över att hon också har hittat läsglädjen. De bästa böckerna har hon läst flera gånger om, som t.ex. Kalle Knaster böckerna. 

Jag läser ibland åt henne så att hon även får lyssna på böcker. En ny underbar bok som jag läste åt henne var "Giraffens hjärta är ovanligt stort" av Sofia Chanfreau, den kan varmt rekommenderas! Gamla godingar som Harry Potter och Narnia har vi också läst.

Smulan önskade sig att hon till följande skulle få läsa Berts Dagbok så jag var och hämtade den från bibban.

Får se vad hon tycker om den :)

Vilken tur att det finns bibliotek! Jag släpar av och an böcker med jämna mellanrum till bibban. Skulle vi ha behövt köpa alla böcker vi läst i detta hus så skulle ingen mera rymmas in genom dörren :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar