måndag 19 februari 2024

Promenader i skogen, lite kräksjuka och feber

 Som rubriken säger i detta inlägg så har det kanske inte varit den bästa veckan.

Smulan fick någon eländig spysjuka och var hemma från skolan i slutet av veckan. Jag trodde att resten av oss klarade oss undan, men sedan fick jag feber igår. Sportlovet började för min del med en dag i sängen. Nu känner jag mig som tur bättre, så kanske det fixades.

Vädret var toppen fint i söndags och då var vi ute och gick Kuikankierros i Meiko.

Barnen tyckte om att vara på isen. Vi var bara vid stranden då vi inte hade isdubbar med oss.

Vi var alla röda om kinderna efter promenaden. Solen har börjat värma igen och det ser man också på solpanelerna som ligger på vårt tak.

När man är sjuk så håller sig vår katt nära en. Hon låg bredvid Smulan när hon mådde illa och när jag låg och svettades i feber så hölls hon bredvid mig.


Mitt ben, en hög med kläder jag inte klarade av att vika in i skåpet och katten. 

Hon håller sig ändå på artigt avstånd och ligger inte fast i oss :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar