söndag 4 februari 2024

Ett veckoslut med rörelse

 Från förskolan fick Lillebror ett rörelse schema för februari. Man skall göra en rörelse varje dag, idag var uppgiften att springa så länge man orkar. Roligt och motiverande!

Lillebror och Smulan sprang på isarna idag, allt de orkade. Jag själv traskade på i lite lugnare takt med min kompis som vi tar regelbundna promenader med. Vi hade verkligen tur med vädret, lite plus grader och solsken. Det är inte heller så glashalt mera.

Igår var vi hela gänget och klättrade.

Lillebror tyckte mest om att använda repet som hiss. Han klättrade 2-3 meter upp och åkte ner tillbaka. Smulan klättrar fantastiskt bra, hon är stark och uthållig. Dessutom har hon nu klättrat i 8 år och är så mycket bättre än mig :) Jag som är 168 cm klarade av att räckas till många ställen, men Smulan med sina ca 135 cm hängde mycket och drog upp sig. Vilken liten Pippi Långstrump!

Katten Diana tyckte att vi har varit lite väl mycket borta detta veckoslut.

Jag läste min tidning och ställde undan ett tag så gick hon och lade sig på den.

Kanske det såg skönt ut att ligga på den, eller som protest när vi varit så mycket borta eller kanske att jag skall titta på henne istället för tidningen :)

Det var ett skönt veckoslut, hoppas att veckan fortsätter lika fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar