söndag 28 januari 2024

Valdag, födelsedag, söndag

 Idag började vi dagen med att ta en promenad och ge våra röster inför presidentvalet. 

En festlig dag med flaggor och bakverk. Extra festligt är det då vårt äldsta gudbarn blev myndigt och fick rösta. Huj vad tiden går fort!

Min "valdagsbulle" blev en runebergstårta. Jag skulle gärna ha huggit tänderna i en fastlagsbulle, men de hade inga så det blev tårta istället för bulle. God var den!

Igår var vi till Helsingfors och lyssnade på irländsk folkmusik och idag styrde vi tillbaka till Helsingfors då Smulan spelade i Helsingfors cup (handboll). 

Efter cupen var vi vrålhungriga och åt på restaurang. Lillebror och Smulan åt ribs. Jag tyckte mig höra att Lillebror frågade "är det min servett" och jag svarade "ja" på frågan. MEN han hade frågat "är det människokött"? Och jag svarade "ja" :D Smulan såg lite orolig ut och Lillebror mumsade på. Är det verkligen människokött frågade Smulan tvekande. Va? Jag fick en förfärlig skrattattack och tänkte få vattnet i fel hals. Vi korrigerade missförståndet efter att jag förstod att han inte pratade om servetter. Lillebror tänkte väl att människor har revben så det måste väl vara människokött, äter man alla möjliga djur så skall väl även detta gå, inget konstigt där enligt Lillebror. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar