tisdag 9 januari 2024

Hejdå julen!

 När vi kom hem från Estland hivade vi ut granen. Vi har aldrig haft en gran som barrat så mycket! 

Det var nästan bara en brun pinne kvar när vi kastade ut den. Hos oss kommer barren nog att vara ända fram till påska. De hittas lite här och där barr fortfarande...

När jag vi slängde ut granen så plockade jag bort all julpynt. Jag tänkte att jag kan göra det i samma veva då jag ändå måste sätta julgranspynten i sin låda. 

Det som jag verkligen gillar, är att butikerna sålde bort julblommor för struntsummor. Jag som gillar växter hamstrade amaryllisar för några euron styck.

Nu är de så vackra!


Denna amaryllis påminner lite om en polkagris.

Vardagen snurrar på igen efter jullovet och vad det känns tungt så här i början av veckan. Jag undrar om jag fortfarande kanske är lite extra trött efter att ha varit sjuk... Kanske det känns bättre efter att ha kommit in i rutinerna igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar